Handelsbetingelser

finehome.dk – INFO

CVR: 3985 7464
finehome.dk ApS
Kragsbjergvej 59
5000 Odense C
Danmark

Tlf. +45 5281 4405
Mail: info@finehome.dk

BETALING

finehome.dk er åben 24 timer i døgnet – alle ugens dage. Det kan dog ske, at shoppen lukker pga. vedligeholdelse. Onlinekøb kan kun foretages når shoppen er åben og tilgængelig. For at handle på finehome.dk skal du være 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden måde har juridisk ret til at indgå købet. Vi modtager Mastercard, Visa, Visa electron og MobilePay. Når varen er afsendt, vil beløbet blive trukket fra din konto. Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkluderet moms, skatter og afgifter. finehome.dk tager forbehold for udsolgte varer og trykfejl. For at handle vælger du de varer du vil købe og lægger dem i din indkøbskurv. Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og priserne på varerne. Eventuelle fragtomkostninger vil først tillægges ved udgangen af betalingen, her vælger du også selv hvilken pakkeshop, varen skal sendes til.

KVITTERING FOR MODTAGELSE AF ORDRE

Når du bestiller en vare på finehome.dk vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail, denne er en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale. Hvis du ikke modtager en bekræftelse efter dit køb kan dette evt. skyldes fejl i indtastning af mail eller at bekræftelsen er landet i spam filter. Kontakt os venligst på tlf. 30354616 eller pr. mail info@finehome.dk hvis du har spørgsmål til din ordre. Vi bestræber os altid på at hjælpe dig hurtigst muligt. Ordrebekræftelse medfølger fysisk i pakken.

ANNULLERING

Ønsker du at annullere din ordre, skal du hurtigst muligt kontakte os på info@finehome.dk eller via tlf. 30354616. Det er kun muligt at annullere en ordre, hvis lageret ikke er påbegyndt at håndtere den, og der ikke er købt pakkelabel.

LEVERING

Alle varige køb fra 499 kr. leveres fragtfrit i Danmark til pakkeshop. Ved køb under 499 kr. betaler du selv fragtomkostningerne, der leveres med GLS eller Dao. Vil du ikke betale fragt, er du velkommen til at hente din pakke på vores lager i Odense, kontakt os på info@finehome.dk for nærmere aftale.

Fragtpriser med GLS til pakkeshop og Dao er oplyst ved bekræftelse af køb. Ordrer bestilt hos finehome.dk leveres med GLS, eller Dao enten til en pakkeshop (uden omdeling) eller til din adresse (med omdeling) – fragt med omdeling betaler du selv, uanset beløbets størrelse. Bemærk at hvis du ikke er hjemme på adressen leveres pakken til nærmeste udleveringssted. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestilling. Vi tager forbehold for leveringstiden i travle perioder. Alle varer bliver sendt med GLS eller Dao. Er leveringen valgt til en pakkeshop, modtager du en besked pr. mail/sms, når din forsendelse er klar til afhentning. Forsendelsen udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation indenfor den valgte pakkeshops åbningstider. Forsendelsen vil blive opbevaret i ca. 10 dage, derefter vil pakken blive returneret som ikke afleveret. Husk at du kan følge din pakke med linket du får fremsendt via. e-mail. finehome.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser forårsaget af en af de 3 leverandører. Enhver ordre modtages under forbehold af force majeure, såsom strejke, lockout, svigtende transportmuligheder m.m. samt enhver anden begivenhed, der skulle forhindre os i, at behandle din ordre, returordre eller reklamation. Men vi kan love dig, at hos finehome.dk vil vi altid gøre vores bedste for at betjene dig på bedste vis. Hvis du af en eller anden grund ikke får hentet pakken i pakkeshop, se betingelser under uafhentede pakker.

LEVERINGSTID
Hos finehome.dk bestræber vi os på, at sende din pakke afsted hurtigst muligt. Det er ikke muligt at annullere en ordre, der er påbegyndt af lageret. Leveringstiden i Danmark er ofte 1-3 hverdage. Alle pakker fra finehome.dk afsendes med track and trace nummer. GLS sender ikke ud i weekenden, derfor sendes fredagens ordrer afsted mandag, og under normale omstændigheder, vil du have din pakke tirsdag eller onsdag.

FORTROLIGHEDSPOLITIK

Virksomheden finehome IVS forstår og respekterer vigtigheden af dit privatliv på internettet.
finehome.dk vil ikke afsløre information om dig til tredjepart, med mindre det er
nødvendigt for at implementere en transaktion. finehome.dk vil ikke sælge dit navn, adresse,
e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller personlige data til nogen tredjepart uden din
forudgående tilladelse.

FRAGTPRISER I DK

Hos finehome.dk leverer vi fragtfrit i Danmark med GLS eller DAO til pakkeshop ved køb  for mere end 499 DKK.
Ellers koster fragten variable priser som bliver oplyst ved hver bestilling når du handler for under 499 DKK.

FRAGTPRISER TIL UDLANDET

Vi har ingen aftaler med udbyder ift. fragt til udlandet, men vil gerne indhente tilbud. Aftales fra gang til gang.

TRANSPORTSKADER

finehome.dk er ansvarlig for varer, som er beskadiget eller bortkommet under levering til dig. Reklamation, som følge af transportskade, skal anmeldes på udleveringsstedet og derefter til info@finehome.dk eller tlf. 30354616.

FORTRYDELSESRET

Bemærk at du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos finehome.dk. De 14 dages fortrydelsesret træder i kraft fra den dag varen er disponibel i pakkeshoppen. Overskrider du de 14 dages returret, sender vi varen retur til dig, medmindre andet er aftalt. Du skal altså meddele os indenfor 14 dage om du ønsker at fortryde dit køb. Meddelesen skal hurtigst muligt gives til info@finehome.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Oplys venligst ordrenummer, navn, adresse og hvornår du har modtaget varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis varen er forseglet, må denne ikke være brudt ved returnering. Du kan ikke lade din pakke blive liggende i pakkeshoppen – dette vil koste dig et ekspeditionsgebyr på den reelle udgift på fragt.

UAFHENTEDE PAKKER

finehome.dk er ikke ansvarlig for, at du ikke får hentet din pakke i pakkeshoppen. Du skal hente din pakke, når den er afsendt fra vores lager. Uafhentede pakker, der sendes retur til finehome.dk vil blive fratrukket et behandlingsgebyr på den reelle omkostning, når vi modtager pakken. Da vi ikke har en udfyldt returseddel med vigtig information, kan behandlingstiden tage op til 30 dage plus.

RETURNERING

Hos finehome.dk HAR VI IKKE GRATIS RETUR, DVS: Du står selv for alle omkostningerne ved returnering. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelser og senest 14 dage efter, at du har modtaget varen. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt den leveres. Varer som sendes retur skal til følgende returadresse: finehome IVS – Kragsbjergvej 59, 5000 Odense C. Mærk kuverten/pakken RETUR. Efter modtagelse af din pakke og gennemgang af varen, vil pengene blive krediteret og indsættes på din konto. I travle perioder kan der gå op til 14 dage, men vi bestræber os på, at kreditere hurtigst muligt. Det er yderst vigtigt at du udfylder den vedlagte returseddel, er denne ikke udfyldt, kan vi ikke behandle din returpakke.

VED RETUR

Vælger du at sende din retur tilbage til os med PostNord på frimærker, bemærk da, at der kan gå fra 7-10 hverdage før vi modtager din pakke. Har du spørgsmål til din retur, kontakt os venligst først efter 14 dage fra din afsendelse, hvis du sender med PostNord. Ved returnering anbefaler vi, at du sender med tracking nummer / returlabel, da vi ikke står til ansvar for uforsikrede pakker. Det er på eget ansvar at sende uden tracking nummer. Det kan ske at din retur ikke når frem, hvis du sender uden Track and Trace. Du kan nemt købe en returlabel gennem finehome.

Du kan sende retur med GLS og POSTNORD.

SÅDAN SENDER DU RETUR

Når du ønsker at returnere din vare, anbefaler vi at du gør følgende: OBS! Du står selv for omkostninger ved returnering.

1. Skriv dit ordrenummer tydeligt.

2. Når vi har modtaget din retur, krediteres pengene efter godkendelse af varen, og indsættes på den konto købet er foretaget på.

OMBYTNING

Vi ombytter kun til samme style, og det er ikke muligt at ombytte til andre varer. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Vi ombytter KUN hvis varen er sendt tilbage i samme stand som den blev modtaget, incl. emballage. Vil du være sikker på at din nye vare er tilgængelig, kontakt os gerne inden du sender retur på info@finehome.dk Du står selv for omkostningerne ved returen på ombytningen.

VARENS STAND VED TILBAGELEVERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber samt pasform. Med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Fodtøj bør altid prøves på blødt underlag, da slidmærker ved tilbagelevering vil være en forringelse af varens genkøbspris. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, og tags og lignende er klippet over eller mangler ved tilbagelevering, vil vi betragte varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Efterlader du spor af f.eks. make-up, parfume, deodorant, cigaretrøg eller lign. betragtes dette som en værdiforringelse af varen. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså behandle den indkøbte vare på samme måde, som ved køb i fysisk butik. Altså prøve varen på forsvarlig vis. For at modtage HELE købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØB

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt eksklusiv fragt. I tilfælde af en værdiforringelse af den tilbagesendte vare, som du er ansvarlig for, vil denne fratrækkes købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du har benyttet ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, skal du sende varen tilbage til:

Adresse: finehome, Kragsbjergvej 59, 5000 Odense C.

Du står selv for porto, og vi modtager ikke varen pr. efterkrav eller i postboks. Du skal huske at vedlægge den medsendte returseddel, da vi har brug for denne information til at behandle din sag.

RETURNERING AF GAVER

Hvis du har modtaget en gave købt hos finehome.dk, som du ønsker at returnere, kan den byttes til en anden vare af samme værdi. Pengene kan kun refunderes til det kreditkort, som er brugt ved selve transaktionen. Ønsker du at få pengene retur, vil beløbet blive krediteret og indsat på det kort, som foretog købet. Der er 14 dages returret på gaver.

RETURNERING AF JULEGAVER

Vær opmærksom på, at pengene kun kan refunderes til det kreditkort, som er brugt ved selve transaktionen. Ønsker du at få pengene retur, vil beløbet blive krediteret og indsat på det kort, som foretog købet. Udsalgsvarer skal byttes indenfor de 14 dages returret. Nedsatte styles byttes kun indenfor de 14. dages returret, der er ikke forlængelse af disse køb, heller ikke hvis du påtænker at bruge købet som julegave.

NYHEDSMAIL

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, får du løbende e-mails med nyheder, trends og eventuelle kampagner, events og information om før-udsalg. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

NEDSATTE PRISER OG KAMPAGNE PRISER

Vi har ikke prisgaranti på eventuelle nedsatte varer eller kampagne varer. Der kan løbende forekomme kampagner på shoppen, ofte drejer dette sig om styles, der kun er få styk tilbage af, og i enkelte størrelser. Har du netop købt en varer der er nedsat, kan du bestille den igen og sende den anden retur til os.

BLACK FRIDAY

Evt. info følger.

PRISFEJL

Hvis der på webshoppen er en åbenlyst forkert pris, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. I tilfælde af forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt. Ved mails til os, kan vi i nogle tilfælde kontakte dig vi.a. telefon.

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos www.finehome.dk har du 2 års reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet, slidtage eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Vi forbeholder os retten til, at sende din reklamation videre til leverandøren, som vil vurdere om din reklamation er berettiget. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget en eventuel mangel eller fejl ved din indkøbte vare. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter du har opdaget manglen/fejlen, vil reklamationen være rettidig. Når du sender reklamationen bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt – samt kopi af ordrebekræftelse. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.

KLAGE

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@finehome.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@finehome.dk.

PERSONDATA

Når du handler hos www.finehome.dk har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, mobiltelefonnummer samt din e-mailadresse. finehome.dk videregiver eller sælger på ingen måde dine personoplysninger eller personfølsomme oplysninger til tredjemand. Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner du har købt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Oplysningerne bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller delvis salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred.

TEKST OG BILLEDER

Alle billeder, samt grafik, tilhører finehome.dk og er beskyttet af ophavsretsloven. NB! Vores billeder må derfor ikke kopieres eller bruges uden vores samtykke. Dette gælder også logoer, ikoner og videoer. Ønsker du at benytte vores materiale, skal du indhente en skriftlig godkendelse herom, kontakt os pr. mail info@finehome.dk. Dette gælder også materiale på Instagram, Facebook og andre Sociale Medier. Du må ikke beskære vores billeder for at fjerne logo eller webadresse. KOPIERING ER IKKE TILLADT! Uautoriseret brug af billeder og tekster fra www.finehome.dk vil føre til retsforfølgelse og vi vil indkræve et erstatningskrav. Kopierer du vores billeder af styles til salg via. egne marketingskanaler såsom annoncering på de sociale medier, uploader billederne til din egen webshop eller lig.n. ser vi dette som et direkte køb af vores billeder, og du vil modtage en faktura fra os. Det er ligemeget hvor du kopiere vores billeder fra – også selvom andre butikker har kopieret først.

Alle vores billeder er taget i dagslys udendørs eller inde i vores eget hjem. Udendørs dagslys får farverne i tekstilerne til at fremstå mest præcist. Der er stor forskel på skærme og på hvordan de viser farverne, se evt. produktet før køb på flere skærmtyper såsom mobil, computer og tablet.

Vi ønsker dig en behagelig shoppeoplevelse

De bedste hilsner

Jakob & Bente